Nieuwsbrief Naviva - Februari 2017  |  Lees online  |  Afmelden
naviva kraamzorg
Nieuw algemeen telefoonnummer voor medewerkers
De Kraamzorgcentrale krijgt wekelijks honderden telefoontjes binnen van collega’s, sollicitanten en zakelijke relaties. Vervelend, want dit gaat ten koste van de dienstverlening aan onze cliënten. En ook voor jou niet handig, omdat je door drukte soms in de wacht komt staan. Vanaf 8 maart aanstaande gaan we daarom werken met een nieuw telefoonnummer voor medewerkers en relaties: 088 7777 644. Heb je een vraag voor een afdeling op kantoor waar je het nummer niet van hebt? Weet je niet waar je met een vraag terecht kunt? Bel dan met 088 7777 644. We verwachten je zo nog beter van dienst te kunnen zijn. Tegelijkertijd zijn we zo beter bereikbaar voor onze cliënten. Natuurlijk kun je altijd blijven bellen met de directe nummers van afdelingen en mensen op kantoor!
 
Klik hier voor een overzicht van de meest voorkomende telefoonnummers op kantoor
 
Vervolg ERKEN-studie
Binnenkort werkt Naviva Kraamzorg mee aan het vervolg van de ERKEN-studie. Met de ERKEN-studie wordt de meerwaarde van kraamzorg wetenschappelijk aangetoond. Net als vorig jaar ga je hiervoor alle Kritsche Observaties en Ernstig Kritische Observaties die je in het kraamgezin doet, registreren. Deze keer doen we dat niet op papier, maar digitaal in de Medewerkerportal ISK. We starten daarmee vanaf 1 mei. In de nieuwsbrief van april vind je straks een handige instructie hoe dit werkt. De collega’s met rol ICT gaan al eerder oefenen, zodat zij hun teamleden zo goed mogelijk kunnen helpen.
 
Kosten herregistratie via Meerkeuzesysteem Arbeidsvoorwaarden
Velen van jullie moeten zich dit jaar herregistreren bij het Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ). De kosten hiervoor kun via het Meerkeuzesysteem Arbeidsvoorwaarden inruilen tegen een bron, bijvoorbeeld je salaris. Je hebt zo een fiscaal voordeel (geen loonheffing over het bedrag), omdat inruil onbelast is. Je krijgt in de praktijk een deel van de gemaakte kosten uitgekeerd. Een aanvraag doe je als volgt:
  • Log in op Kraamplein
  • Download het Keuzeformulier (onder het menu Personeel & Organisatie)
  • Vul het formulier
  • Mail het ingevulde formulier samen met een betalingsbewijs van de herregistratie KCKZ naar hrm@naviva.nl
Let op: De kosten voor herregistratie kunnen niet via de Medewerkerportal ISK worden gedeclareerd!
 
Vervang op tijd je wachtwoord voor digitale loonstrook
Via de online portal van ADP kun je salarisstroken en je jaaropgaaf inzien en downloaden. Het wachtwoord dat je daarvoor gebruikt is 180 dagen geldig. Het systeem geeft een melding dat je een nieuw wachtwoord moet aanmaken. Doe dit bijtijds om problemen met inloggen te voorkomen. Is je wachtwoord verlopen? Dan kun je inloggen met je oude wachtwoord om vervolgens een nieuw wachtwoord aan te maken.
 
Jaarlijkse audit in kader van HKZ
Van maandag 20 tot en met woensdag 22 maart wordt de jaarlijkse audit HKZ verricht. Aan de hand van interviews en inzage in stukken onderzoekt de auditor in hoeverre wij werken volgens de richtlijnen van HKZ. Een aantal medewerkers is of wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een gesprek met de auditor. We zijn uiteraard erg blij met jullie medewerking. Je vindt hier onze brochure ter voorbereiding op een gesprek in het kader van een audit.
 
Nieuwsflits van de Gemeenschappelijke OR
Verkiezingen GOR
In de week van 13 – 20 april worden verkiezingen gehouden voor de OR. Heb je interesse? Op Kraamplein en in Samen Kramen vind je de vacature. Neem contact op met de GOR als je graag eens een vergadering wilt bijwonen.
 
Vergoeding herregistratie KCKZ voor oproepkrachten en 0-urencontract
Medewerkers met een oproep- of 0-urencontract kunnen niet gebruikmaken van het Meerkeuzesysteem om de kosten voor herregistratie KCKZ (deels) vergoed te krijgen. De OR en onze bestuurder vinden dat deze medewerkers erg belangrijk zijn voor onze organisatie. Daarom wordt er voor hen een andere regeling getroffen. Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk.
 
CAO Kraamzorg verworpen
De vakbonden hebben na raadpleging van hun achterbannen besloten niet in te kunnen stemmen met het akkoord voor een eigen cao Kraamzorg. De reiskostenregeling bleek het grootste struikelblok. De vakbonden en BO Geboortezorg beraden zich op de ontstane situatie en eventueel vervolg. Tot die tijd blijft de huidige cao VVT 2014-16 van toepassing en hierin mag geen wijziging worden doorgevoerd.
 
Nieuws van Opleidingen
Je ontvangt deze maand weer al het nieuws van de Afdeling Opleidingen handig in één overzicht. Heb je vragen of opmerkingen? Stuur een mail naar opleidingen@naviva.nl
 
Opleidingsbrochure januari – juni 2017: Schrijf je in voor 15 maart!
Een groot aantal van jullie heeft zich ondertussen ingeschreven voor een of meerdere themabijeenkomsten voor het nieuwe seizoen. Desondanks zijn nog niet alle trainingen volgeboekt. Daarom zetten we een aantal bijeenkomsten opnieuw open voor inschrijving. De accreditatiepunten voor deze bijeenkomsten gelden voor deze herregistratieperiode. Je kunt je nog tot 15 maart a.s. opgeven. Zo zijn er voor de volgende bijeenkomsten nog plekken:
  • Kraamzorg in een AZC (29 maart in Doetinchem)
  • PPD en andere Stemmingsstoornissen (19 april in Ommen, 3 mei in Hengelo)
  • Draaiend Verzorgen (20 maart in Vianen, 11 april in Doetinchem, 9 mei in Ede)
Je vindt hier de Opleidingsbrochure
 
E-Learnings Shaken Baby en Vroegsignalering
De e-learnings Shaken Baby en Vroegsignalering blijven openstaan. Mocht je een of beide onderdelen nog niet op groen hebben staan in je persoonlijke dossier bij het KCKZ, dan heb je nu de gelegenheid om de accreditatiepunten te behalen. Je krijgt hiervoor geen verloningsuren uitbetaald.
Toets Shaken Baby  https://nl.surveymonkey.com/r/HJJ79PP
Toets Vroegsignalering https://nl.surveymonkey.com/r/HJBX8FR
 
Meer over ons nieuwe product – Babygerichte kraamzorg door de Babyexpert
Met het opleidingsaanbod en enkele verplichte scholingen leiden we onze kraamverzorgenden op tot Babyexperts. In de tweede helft van dit jaar wordt een belangrijk deel van het opleidingsaanbod daarop afgestemd. In drie jaar tijd specialiseer jij je in babygerichte kraamzorg. Hiermee word je vak nog leuker en interessanter. Als Babyexperts zetten we onze organisatie nog meer op de kaart. En tenslotte spelen we zo perfect in op de groeiende belangstelling van onze cliënten voor zaken als:
  • Gerichte aandacht voor warmte, rust en natuurproducten
  • Verzorgen van de gevoelige babyhuis
  • Kennis over onrustig gedrag van de baby door het niet-begrepen babybrein
  • Optimale gezondheidswinst ook bij kunstvoeding
  • Het belang kennen en stimuleren van vroege taalontwikkeling

Herregistratie KCKZ
Veel collega’s hebben zich inmiddels laten herregistreren of zitten middenin dit proces. Als afdeling Opleidingen staan wij buiten dit proces en hebben geen inzicht in toetsresultaten. Natuurlijk kun je op onze ondersteuning rekenen als je voor een toets een onvoldoende hebt behaald. In principe krijg je drie jaar de tijd om onvoldoendes weg te werken. We informeren je nader over de ondersteuning die je in dit proces van ons kunt verwachten. TIP! Lees voordat je een toets maakt nog even het deel Landelijke Protocollen op de website van KCKZ door.
 
iPads in gebruik
De afgelopen twee maanden hebben alle kraamverzorgenden van Naviva een iPad ontvangen en getraind in het gebruik. Erg fijn dat Naviva zo innovatief is en dank aan het management voor deze keus. Ilse-Marleen en Magriet van Applicatiebeheer hebben alle Naviva-collega’s geïnstrueerd in het gebruik van de iPad. Onze grote dank voor het klaren van deze enorme klus! Heb je vragen over het gebruik van de iPad? Schakel dan de hulp in van je teamlid met de rol van ICT-verantwoordelijke. Ook bieden we een verdiepende training aan.
 
Aanbod: Bijscholing op de iPad
Heb je na de verplichte starttraining met de iPad behoefte aan extra scholing? Maak dan gebruik van ons aanbod voor een verdiepende training. Deze training wordt ook gegeven door de collega’s van Applicatiebeheer. Schrijf je in door op een van onderstaande linkjes te klikken:
4 april – 19.30 uur – 21.30 uur -  Naviva, Keulenstraat 19, 7418 ET, Deventer
18 april - 19.30 uur – 21.30 uur -  Naviva, Keulenstraat 19, 7418 ET, Deventer
 
Trainingen en scholingen registreren in Medewerkerportal ISK
Alle kraamverzorgenden werken nu met een iPad en hebben toegang tot de Medewerkerportal ISK. Hierin registreer je ook alle trainingen en scholingen die je volgt. Er zijn in de Medewerkerportal een aantal codes aangemaakt waaruit je kunt kiezen. In de nabije toekomst wordt de code van elke scholing al benoemd in de uitnodiging. Zo weet je altijd welke code je moet gebruiken in de Medewerkerportal ISK. Een voordeel van deze vorm van registreren is dat we verzekeraars en het KCKZ inzichtelijk maken wat Naviva en Yunio doen aan deskundigheidsbevordering.
 
Animatie Shaken Baby
Regelmatig krijgen wij de vraag of je de animatie Shaken Baby in het gezin moet laten zien. Ons antwoord is duidelijk JA! Het laten tonen van het filmpje in het gezin is vast beleid geworden. Onderzoek wijst bovendien uit dat voorlichting met beeldmateriaal meetbaar meer effect heeft.
 
Onderzoek naar scholingstijden
Bijna een kwart van onze collega’s heeft meegedaan aan het onderzoek naar de meest wenselijke scholingstijden. Onze hartelijke dank voor deze grote response! We zullen zo veel mogelijk rekening houden met deze wensen. Waar mogelijk plannen we trainingen en scholingen op de gewenste tijden.
 
Tip – Bevorder lezen en voorlezen met BoekStart
Heb jij interesse in het bevorderen van (voor)lezen? De website www.boekstart.nl is dan een prima startpunt. BoekStart is een landelijke campagne om het lezen en voorlezen te promoten.
 
Laatste herinnering - Inschrijven voor Congres & Feest
Je kunt je nog tot 1 maart a.s. inschrijven voor het congres en/of het diner en feest van Zorg van de Zaak op vrijdag 10 maart. Voor het avonddeel wordt busvervoer van en naar een aantal opstapplaatsen in ons werkgebied geregeld. Meer info volgt daarover volgt z.s.m.

1. Ga naar de website http://congres.zorgvandezaak.nl
Je vindt hier meer informatie over het dagprogramma en de workshops.

2. Onder het menu Registratie vind je een roze knop met de tekst ‘Ik heb een vouchercode ontvangen’. Klik daarop om je aan te melden.

3. Vul onderstaande code in als je naar het congres (dagprogramma) en het feest (avondprogramma) gaat:
Q68FRDK

4. Vul onderstaande code in als je alleen naar het feest (avondprogramma) komt:
Q592FD8

5. Als je aanmelding is verwerkt, ontvang je per e-mail een bevestiging.
 
Kies voor Naviva
Bel 088 – 7777 666 of ga naar naviva.nl
Vertrouwd en dichtbij
Afmelden | Contact
Facebook   Linkedin   YouTube